poniedziałek, 1 listopada 2010

OPINIE DZIECI O POBYCIE W WARSZAWIE

To, co podobało mi się w Polsce, to że poznaliśmy wiele miejsc i tajemnic. Podobalo mi się, kiedy wjechaliśmy w Warszawie na najwyższy budynek. Można by wydłużyć czas wycieczki, może robić wycieczki przez dwa dni, bo jednego dnia wróciliśmy bardzo późno i bylismy bardzo zmęczeni. Fajnie, że nie pisaliśmy ani mówiliśmy o wszystkim, jak się spodziewałam, tylko robiliśmy wszystkie rzeczy. Dobrze, że mogłam być z Audrey, myślę, że to dobrze dla młodszych dzieci. Naprzwdę podobało mi się, że w szkole uczyliśmy się o drugiej wojnie światowej, a kiedy przyjechaliśmy do Polski, mogliśmy zobaczyć to, o czym rozmawialiśmy na lekcjach.

Emily, Anglia

***

Spodziewałem się, że będzie zimno, że będę musiał jeść zupę i że ludzie będą mili. Moja rodzina goszcząca była bardzo miła i bardzo pomogli mi w tym, abym nie tęsknił za domem. Szkoła jest niesamowita, nigdy nie widziałem tylu sportowych rzeczy we włoskiej szkole. Warszawa jest dużym, czystym miastem z olbrzymimi parkami. Podobała mi się też polska wieś. Wszystko było dobrze zaplanowane i interesujące, ale trochę męczące. Po drugiej wojnie światowej Polacy pracowali bardzo mocno, aby odbudować Warszawę. To jest kraj o interesującej historii, którą chciałbym poznać bliżej.

Roberto, Włochy

***

Na początku mieliśmy tylko plan wyprawy do Polski i to było wszystko, czego mogłam się spodziewać. Kiedy dotarliśmy do Warszawy i poznałam moją rodzinę, zrozumiała, że to coś więcej niż tylko szkolna wycieczka. To było o wiele więcej.\Mieliśmy wycieczkę po Warszawie, która jest pełna pomników i ciekawych architektonicznie budynków. Jadłam po raz pierwszy w życiu sushi. Bardzo dobrze się bawiła i wiele się nauczyłam. Bardzo podobał mi się nasz przewodnik, który ciekawie opowiadał o Warszawie.W szkole podobały mi się lekcje polskiego i przyrody. Fajnie było mieć zajęcia sportowe z innymi, ale łucznictwo i pływanie były naprawdę najlepsze. Dobrze było spotkać uczniów w moim wieku z różnych krajów, mieli bardzo dużo odwagi. Zrozumiałam, że moje umiejętności językowe nie są najgorsze i dam sobie radę za granicą. Podsumowując, bardzo mi się wyprawa podobała.

Liisa, Estonia

***

Byłam bardzo podekscytowana wycieczką do Polski.Kiedy weszliśmy do samolotu, nie mogłam się doczekać, kiedy dotrzemy do szkoły. Szkoła była znacznie większa, niż sądziłam. Zdziwiło mnie, że mają na zewnątrz tory do biegania, boisko do piłki nożnej ze sztuczną trawą, boiska do koszykówki i siatkówki. Poznałam dziewczynkę, z którą miałam mieszkać i polubiłam ją. Ola, jej siostry i rodzice byli bardzo mili i szybko mnie zaakceptowali. Drugiego dnia Ola zabrała mnie do Arkadii, Cinema City, aby obejrzeć film. Warszawa bardzo mi się podobała. Jest dużo większa niż Ljubljana. Dowiedziałam się również sporo o historii Polski. Spodobało mi się łucznictwo i cieszę się, że mieliśmy to w programie. Fajnie było pójść na basen. Obie wycieczki, po Warszawie i do Kazimierza były świetne, mimo, że było bardzo zimno. Myślę, że czas minął zbyt szybko, jednak to było wspaniałe doświadczenie spotkać dzieciaki z różnych krajów.

Tiana, Słowenia

***

Miałam wspaniałe przeżycie w Polsce dzięki programowi Comenius. Przed opuszczeniem Włoch byłam bardzo przejęta, bo nigdy nie opuszczałam kraju. Zrelaksowałam się dopiero, kiedy poznałam moją fantastyczną rodzinę goszczącą. Witek, Natalia i ich rodzice są świetni. W zasadzie czułam się jak w domu. Chodziłam przez cztery dni do szkoły i robiłam wiele rzeczy: chodziliśmy na basen, strzelaliśmy z łuku itd. Warszawa to naprawdę niesamowite miasto. Spędziłam interesujący tydzień w Polsce dzięki panu Michałowi I jego kolegom, a także mojemu nauczycielowi angielskiego.

Valentina, Włochy.

***

W Warszawie było cudownie. Spotkałam wielu nowych przyjaciół i doskonale się bawiłam. Rodzina Moniki była fajna, byli bardzo mili i uprzejmi. Na początku angielski stanowił problem, ale potem było już ok. Bardzo podobała mi się warszawska szkoła, szczególnie z powodu boiska i uczniów. I nauczyciele byli też fajni. Wycieczka po Warszawie była wspaniała, podobały mi się budynki, a szczególnie zakupy w Złotych Tarasach. Myślę, że najlepsza była wycieczka do Kazimierza Dolnego. Rozmawialiśmy i bawiliśmy się swietnie z moimi przyjaciółmi: tymi starymi i tymi, których tutaj poznałam A Kazimierz Dolny podobał mi się, bo uważam, że to piękne miejsce. Sądzę, że program był dobry. Najbardziej podobał mi się basen i łucznictwo, a zawody też nie były złe. Tak więc większość moich oczekiwań się spełniła. Tęsknię za nowopoznanymi kolegami i mam nadzieję, że jeszcze się spotkamy.

Tjaša, Słowenia

***

Sprawą, która najbardziej nurtowała niemieckich uczniów, to pytanie, czy Polacy nadal są uprzedzeni do Niemców, ale okazało się, że ludzie w Polsce są po prostu mili i wszystkie rzeczy, jakie się dzieja podczas dnia są takie same jak w Niemczech.Wszyscy również zastanawiali się, jakie będą rodziny w Warszawie i czy dogadają się z nimi. Po zakwaterowaniu okazało się, że prędzej, czy później znaleźli wspólny język, potrafili się spytać i poprosić o coś – zaczęli używać języka angielskiego. Bardzo się cieszą, że dali radę. Warszawska szkoła mogłaby być podstawówką w Niemczech! [Hmmm, tutaj przecież jest podstawówką... – przyp. tłum.] Słabą rzeczą jest to, że często uczniowie kończą szkołę o 15 lub 16, kiedy w Mildstedt szkoła codziennie kończy się o 13.Warszawę możnaby porównać do np. Hamburga – to metropolia. I cudownym był fakt, że znaleźli tu... McDonalda! Program był satysfakcjonujący dla uczniów.
To było bardzo interesujące przeżycie dla uczniów i chcieliby bardzo wziąć udział w wyprawie do Estonii.

Lysann, Thies, Marcus, Torben, Fabienne, Niemcy

***

Nasza szkoła bierze udział w programie Comenius. Z tego powodu w zeszłym tygodniu odwiedziliśmy Polskę. Byłam szczęśliwa, że wybrano mnie do tej wizyty. Nie wiedziałam, czego się spodziewać, ale bardzo się cieszyłam. To była wspaniała wycieczka i doświadczenie dla mnie. Mam pełno cudownych wrażeń z Polski, szczególnie z Warszawy. Byliśmy tam 5 dni. Poszliśmy do ich szkoły w Warszawie i mieszkaliśmy z ich rodzinami. Ich szkoła jest duża – większa niż nasza. Ma niezłe boisko i duży basen. Poszliśmy także na całodniową wycieczkę po Warszawie. Mieszkałam u bardzo miłej rodziny. Mają dwie córki – Basię i Karolinę. Zaprzyjaźniłyśmy się z Basią. Nie rozmawiałyśmy zbyt wiele z powodu bariery językowej. Bardzo mi przykro, że nie pożegnałam się z Basią, bo miała trening, a ja musiałam jechać na lotnisko. Będę z nią w kontakcie. Jesteśmy przyjaciółkami na facebook’u.

Katja, Słowenia

***

Spodziewałem się bardzo zimnej pogody, tego, że ludzie wcześnie jedzą obiad i piją mnóstwo herbaty. I że mogę nie polubić tutejszego jedzenia. Moja rodzina goszcząca była bardzo miła, chciałbym , żeby mnie kiedyś odwiedzili. Szkoła jest cudowna, dobrze zorganizowana z fajną stołówką i smacznym jedzeniem. Warszawa jest dużym miastem z wieloma wysokimi i nowoczesnymi budynkami. Myślałem, że jest mniejsza i bardziej starożytna. Program był bardzo interesujący. Trochę za dużo chodziliśmy, ale dzięki temu poznaliśmy kraj. Polacy musieli bardzo sie napracować, żeby odbudować kraj po wojnie, podczas której wiele wycierpieli. Chciałbym kiedyś odwiedzić Oświęcim.

Antonino, Włochy

***

Najbardziej podobała mi się wycieczka po Warszawie, ponieważ mogłam karmić wiewiórki i weszłam na najwyższy budynek w Warszawie. Widok był niesamowity, mogłam zobaczyć wszystko! Fajna była równiez olimpiada, pomogła nam poznać dzieci z innych krajów. Podobało mi się także strzelanie z łuku, polscy uczniowie byli bardzo pomocni. Nie było nic, o czym mogłabym powiedzieć, że mi się nie podobało. W przypadku kolejnej wizyty, myślę, że powinniście dać więcej czasu na spędzenie w Warszawie, żeby mozna było zobaczyć jeszcze więcej.

Lucy, Anglia

***

Tydzień temu polecieliśmy do Polski. Spodziewałem się, że będziemy cały czas spędzać w szkole. Nie spodziewałem się, że jest ona tak wielka! Nie wyobrażałem sobie, że Warszawa jest tak rozwinięta i duża. Myślełem, że będę tu mieszkał w domku. Kiedy przyjechałem do mojej rodziny goszczącej, trochę się rozczarowałem, bo rodzina mieszka w bloku. Ale przyjęty zostałem bardzo miło. Szkoła pozostawiła po sobie szczególne wrażenie, wszystko tam dobrze działa i jest całkiem bogato. Nie spodziewałem się, że szkoła ma tak wielkie sztuczne boisko. Polska jest dużym, czystym, rozwiniętym i bezpiecznym krajem. Na zawsze zapamiętam Kazimierz i naturę wokół miasta. Program był bardzo dobry. Mieliśmy sporo czasu po szkole i dobrze się bawiliśmy. Bardzo mi się w Polsce podobało.

Urban, Słowenia

***

Moja wycieczka do Polski była zapierająca dech w piersiach. Podobala mi się prawie każda minuta pobytu i chcę tu powrócić. Moim faworytem było wejście na najwyższy budynek w Polsce, to było niesamowite i niepowtarzalne doświadczenie. Podobał mi się również pobyt u polskiej rodziny, bo sprawili, że wizyta była jeszcze bardziej szczególna. Zwiększyłbym tylko czas na basenie – naprawdę mi się tam podobalo. Gdyby były tu tylko starsze dzieci, powinniście zabrać je na wycieczkę do obozu koncentracyjnego, ponieważ wiedza o tym, co się tam wydarzyło, sprawiłaby, że wszyscy zrozumieliby ile bólu i cierpienia to przyniosło i może nie zdarzyłoby się to nigdy więcej. Myślę, że jesli jeszcze raz będziecie mieć wymianę, powinniście zabrać wszystkich tdo tej pieknej miejscowości Kazimierz i zamku w Janowcu. Ten spacer i podziwianie widokow były super.

Louis, Anglia

***

Byłam szczęśliwa, że mogłam odwiedzić Warszawę, ponieważ lubię spotykać różnych ludzi. Lubię oglądać inne miasta i zabytki. Miałam tylko nadzieję, że spędzę miło czas. W Warszawie mieszkałam z miłą rodziną. Ich mama jest dziennkiarką, ich tata ma stację TV. Mają dwójkę dzieci – Justynę (12 lat) i Janka (14 lat). Mają fajną i dużą szkołę. Była odnowiona parę lat temu. Mają dwie sportowe klasy pływaco-łucznicze i siatkarskie. Nie zwiedziłam dużo Warszawy, bo byłam chora. Warszawa to stolica Polsi i mieszka tu 2 miliony ludzi. Mieliśmy ciekawy i fajny program. Podobało mi się konstruowanie mostu i Olimpiada. Tak samo podobało mi się pływanie na basenie i strzelanie z łuku

Klara B., Słowenia

***

W zasadzie nie spodziewałam się specjalnie niczego, ale wszystko zupełnie spełniło moje oczekiwania. Mieszkałam u Zuzi, miłej i dobrej dziewczynki. Jej rodzina jest przyjacielska. Szkoła jest fajna i dobrze zorganizowana. Podobało mi się, że koło szkoły jest basen, to było wspaniałe. Warszawa to bardzo duże i piękne miasto Podobało mi się, że jest tam tak dużo sklepów. Program był świetny. Wycieczka była fajna i ciekawa. Bardzo podobała mi się wizyta w Warszawie, bo to było fantastyczne przeżycie. Comenius to najlepszy projekt na świecie!

Klara G., Słowenia

***

Bardzo podobała mi się wycieczka do Polski przez te wszystkie spacery, na ktore poszliśmy – mimo, że nie lubię chodzić. Podobały mi się widoki, jeziora i takie tam, lubiłem sluchać o historii miejsc, w których bylismy. Najbardziej podobał mi się najwyższy budynek, ponieważ mogliśmy zobaczyć rzeczy odległe o całe mile. Podobała mi sie tam również winda. Powinniście pokazywać Fotoplastikon wszystkim, bo to było fascynujące i fajnie, że to zostało, już jedyne w Europie. Nie było tu nic, co by mi się nie podobało.

Joshua, Anglia

***

Byłam zdenerwowana, bo jeszcze nigdy nie leciałam samolotem, ani nigdy nie gościli mnie obcokrajowcy. Wkrótce po lądowaniu i poznaniu rodziny uspokoiłam się i pomyślałam, że mam dużo szczęścia. Dom był duży, miałam wygodną sypialnię. Szkoła w Warszawie różni się bardzo od naszej: jest większa, ze stołówką i mnóstwem urządzeń sportowych. Pan Michał zabrał nas na wycieczki, abyśmy poznali Warszawę i tereny wokół miasta: odwiedziliśmy muzeum, spacerowaliśmy po ogromnym parku Łazienki, odwiedziliśmy kościół z sercem Chopina itd. Kiedy opuściłam Witka, Natalię i ich rodziców, poczułam się smutno. Mam nadzieję, że wkrótce ich spotkam. Chciałabym wrócić kiedyś do Polski, bardzo mi się tam podobało i nigdy nie zapomnę wspaniałego czasu, jaki tam spędziłam.

Angela, Włochy

***

Przede wszystkim, miałam nadzieję, że będę w miłej rodzinie. Bałam się, że nie dam rady językowo i rodzina mnie nie zrozumie. Oczywiście, miałam również nadzieję spędzuić miło czas w Polsce. Wszystkie moje nadzieje się spełniły. Mogłam zrozumieć wszystkich i mnie także rozumiano. Bardzo mi się wycieczka podobała.

Anette, Estonia

***

Wszystko było tak, jak oczekiwałem. Rodzina u której się zatrzymałem, była miła i dobra – Szymon ma bardzo fajnych rodziców. Sam Szymon jest ok, ale spędza za dużo czasu przy komputerze. Rodzice za to bardzo zajmują się dziećmi i spędziłem cudowny czas z rodziną. Szkoła jest większa niż nasza. W swojej szkole macie bardzo dobrych i miłych uczniów, z których możecie być dumni. Szkoła jest fajna z ogromnym boiskiem. Warszawa to ładne i duże miasto, ma więcej mieszkańców niż cała Słowenia. Myślę, że Warszawa znacznie przyczynia się do piękna Polski. Zobaczyłem tam wiele dużych budynków i wielki, piękny park Łazienki. Polska to bardzo zimny kraj na północy, ale podoba mi się tam. Podobał mi się program wizyty. Bardzo fajnie było budować most, iść popływać i mieć Olimpiadę, gdzie musieliśmy biegać i robić różne rzeczy. Dziękuję za wszystkie miłe wspomnienia z Warszawy i z czasu spędzonego z rodziną. Chcę podziękować rodzinie za kręgle i mieszkanie u nich.

Anže, Słowenia

***

Myślę, że wycieczka była udana. Warszawa podobała mi się. Ciekawie bylo próbować innego jedzenia niż nasze. Najlepsze było zobaczenie wszystkiego na własne oczy i dowiadywanie się o tych artystycznych rzeczach, jak budynki, które wyglądały ładnie. Wszyscy ludzie byli bardzo mili. Olimpiada była bardzo fajna, bo zabawnie było bawic się z osobami z innych krajów. Kiedy dużo chodziliśmy, nie było już tak fajnie, bo byłam bardzo zmęczona. Bardzo podobały mi się pamiątki po II wojnie światowej i pomnik Powstania Warszawskiego, bo to pokazało, jak ważne były to wydarzenia dla Polaków i spowodowało to, że dużo o tym myślałam. Były one imponujące. Super było poznawać waszą historię spacerując i karmić wiewiórki.

Audrey, Anglia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz